Pages

Friday 18 March 2011

Hari Terakhir Eksperimen


Inilah entri saya dalam Bahasa Melayu kerana sudah terlalu lama saya tidak guna Bahasa Melayu kecuali dalam keadaan terdesak..

Hari ini sepatutnya hari terakhir bukan semester ini, tetapi hari terakhir untuk mengumpul semua data sebelum Hari Paskah (kali pertama saya dengar Paskah ialah 'Easter'!). Saya harap dan ingat semua kerja makmal boleh siap tepat masa tetapi semua harapan hanyalah angan-angan saya sahaja. Setakat ini, data yang saya kumpul sudah mencukupi untuk tulis disertasi saya tetapi....masih ada eksperimen yang sedang dijalankan.

Tugas penyelia saya cuti minggu depan, jadi saya pun tak boleh menganalisi data saya. Dalam dua minggu saya mungkin perlu balik makmal lagi. Hari Selasa minggu depan perlu buat persembahan lagi.

Aduhai, ingatkan semester ini lebih senang boleh buat kerja sambilan cari sikit wang saku, boleh membeli-belah dan membantu perbelanjaan saya.

Bagaimanapun, hati saya tetap girang dan gembira sebab semua hampir selesai! Tidak perlu baca buku lagi, tidak perlu duduk pemeriksaan lagi, tidak perlu menyediakan roti dengan keju dengan ham awal-awal pagi, tidak perlu bangun awal-awal pagi, tidak perlu mengulang-kaji, begitu banyak TIDAK PERLU!


Untuk memperingati pengalaman yang tidak terlalu teruk tetapi cukup untuk membuat kamu hilang fikiran, saya harus ambil satu gambar kan?  

Itu diaaaaaaaaa...


Cepatlah 15 hari bulan Mei..tidak sabar untuk balik rumah!


Rujukan:
Gideon Chang 
Google Translate
(untuk sumbangan dalam menterjemahkan Bahasa Inggeris ke Bahasa Melayu)


*Memang susah lah*






4 comments:

Fantastic Ajane said...

not bad..ok pun..:) hehehhehe

SL said...

u sick?

Unknown said...

Hi FA,lols..kalau you kata ok, ok la! =)

Unknown said...

SL, no I'm not sick. Why?